ראה"מ הציג את ההקלות והבהיר: "אם תהיה עלייה גיאומטרית זה עלול להתבטל"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ הציג את ההקלות והבהיר: "אם תהיה עלייה גיאומטרית זה עלול להתבטל"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בערב פירט את ההקלות למשק, ביניהם: פתיחת מרכזי הביג, פיילוט של פתיחת שווקים וקניונים והרחבת פתיחת מערכת החינוך | על החיסונים: "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקומות, לכמה שיותר אזרחים"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בהצהרה הערב (שני) לציבור מפרט על ההקלות וההגבלות החדשות שאושרו בקבינט הקורונה, בפתח דבריו התייחס ראה"מ בדאגה לעלייה ברמת ההדבקה, לדבריו, "אנחנו בנקודה קריטית כי אנחנו בודקים את מקדם ההדבקה בישראל, ולצערי הוא עולה".

    "כשמקדם ההדבקה הוא 1 – אין עליה ואין ירידה. אדם אחד מדביק אדם אחר. כשמקדם ההדבקה הוא פחות מ-1 – המגיפה מתכווצת. אנחנו חייבים, פשוט מוכרחים להוריד אותו בחזרה. אסור שנפעל בחיפזון. אם נהיה פזיזים, אנחנו עלולים לראות זינוק מהיר מאוד בתחלואה, שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה" הזהיר נתניהו.

    ראש הממשלה פירט את החלטות הקבינט: "אחד, הידוק הסגר והאכיפה על הערים האדומות. שתיים, הנהגת עוצר לילי בערים הכתומות. שלוש, קיצור זמן המעבר מעיר כתומה לעיר אדומה. אנחנו מקצרים את זה בחצי כדי שנהיה מסוגלים לקטוע את שרשרת ההדבקה בזמן. עיר כתומה מתחילה להיות אדומה – אנחנו צריכים לעצור את זה בזמן".

    "ארבע, הגברת האכיפה הארצית והגדלת הקנסות. חמש, פתיחת מרכזי "ביג" החל ממחר. שש, תוכנית ניסיונית, ("פיילוט") לפתיחת קניונים ושווקים. ושבע, פתיחת הלימודים: כיתות ה'-ו' ייפתחו בשבוע הבא ביום ג', ושבוע לאחר מכן, י"א-י"ב. אלו הדברים שאנחנו מתכוונים לעשות וכמובן שאנחנו מבקשים לפעול בכל הדברים האלה לפי התו הסגול ולפי ההנחיות החוקיות" אמר נתניהו.

    ראה"מ הבהיר לציבור כי "אם אנחנו נראה עליה גיאומטרית, וזה יכול לקרות לנו בימים הקרובים – כל סעיף בתוכנית הזאת שהקראתי עכשיו וגם מסעיפים קודמים, כל אחד מהסעיפים הללו, לא כולם יחד, אבל כל אחד מהם – עלול להתבטל. הנה אמרתי, וחשוב להבין".

    ראה"מ פירט בהמשך דבריו על המשבר שעובר בצורה קלה על ישראל לעומת שאר מדינות העולם, והתחלואה המזנקת כעת באירופה. ראה"מ התייחס להודעת חברת מודרנה ואמר, "אני בטוח ששמעתם את החדשות המצוינות מהיום של חברת "מודרנה" על כך שהיא פיתחה חיסון לקורונה ביעילות של 94.5 אחוז".

    ראה"מ סיפר כי "כבר בחודש יוני אישרתי יחד עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, את החתימה עם חברת "מודרנה" על אספקה של חיסונים לישראל, ואני רוצה להבטיח לכם שישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שתקבל את החיסון של "מודרנה". אתם זוכרים גם שביום שישי האחרון חתמנו גם עם חברת "פייזר" על אספקה של שמונה מיליון חיסונים לארבעה מיליון אזרחים. זה שתי מנות חיסון לכל אזרח".

    ראה"מ הפתיע וסיפר כי "לפני שעה קלה שוחחתי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על האפשרות לרכוש אופציה על החיסון "ספוטניק 5". אנחנו נדון בזה בימים הקרובים".

    ראה"מ הבהיר בדבריו כי "המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקומות, לכמה שיותר אזרחים – וכמה שיותר מהר. אני חוזר ומדגיש: כל זה לא יקרה מהיום למחר, זה ייקח עוד זמן –  אבל לא מדובר בשנים, מדובר בחודשים. ולכן אנחנו כבר רואים את האור בקצה המנהרה".

    בסיום דבריו אמר ראה"מ, "בליל ראש-חודש כסלו, חודש של אור, ולקראת חג החנוכה, חג האורים – אני בטוח שאם נמשיך לעבוד יחד, נביא אור גדול למדינת ישראל. וחד משמעית אני אומר לכם – נתגבר על הקורונה".



    0 תגובות